З початком карантинних обмежень в Україні закривалися тисячі підприємств, люди втрачали роботу, бізнес зазнав колосальних збитків, фінансові ринки лихоманило через невизначеність найближчих перспектив. Не винятком стала і страхова галузь, змушена в умовах ринкової турбулентності оперативно реагувати на ризики, що виникають.
Говорити про подолання пандемічної кризи поки що рано, тому в опитуванні страхових компаній ми зосередилися на проміжних результатах, успіхах, проблемах та труднощах, з якими зіткнулися страховики, які змушені були балансувати між виконанням зобов’язань перед клієнтами та збереженням власної фінансової стійкості.
Сергій Мірошниченко,
радник Голови правління НАСК «Оранта»
Який вплив зробила пандемія Covid-19 на фінансові результати Вашої компанії за перше півріччя?
Пандемія далася взнаки на лініях бізнесу, які пов’язані з подорожами, тут відзначено значно падіння, яке звичайно пов’язане з тим, що люди перестали подорожувати і якщо перші місяці карантину відзначалося падіння, то з травня почалося зростання по інших лініях бізнесу, і якщо розглядати підсумки першого півріччя 2020 року, то ми відзначаємо зростання порівняно з аналогічним періодом 2019 року.
Як далися взнаки карантинні обмеження на кількості страхових претензій?
По моторній групі видів страхування – карантинні обмеження вплинули зменшення кількості страхових подій, знизилася частота настання подій період березень-травень. Але при цьому після часткового скасування жорстких обмежень (червень-серпень) цей показник показав зворотну динаміку і відбулося зростання, що повністю компенсувало падіння березня травня. Таке зростання викликане в першу чергу нетиповим періодом відпустки, в попередні роки частина парку авто не експлуатувалася в період відпусток, бо власники виїжджали на відпочинок за кордон. Відповідно, зменшувалась частота. Цього ж року частина таких власників взагалі не взяли відпустку чи вирушили у відпустку авто по Україні. Трафік не знизився, але перерозподілився.
За іншими видами страхування карантин і пандемія не сильно вплинули скорочення чи збільшення кількості випадків. Все у рамках звичайної статистики. Єдиний вид страхування з такої групи видів страхування, за яким відбулося скорочення – це медичне страхування тих, хто виїжджає за кордон. Тут особливо пояснювати нема чого – кордони закриті, страхування на мінімальному рівні, відповідно і подій менше.
Щодо якості врегулювання, то ми доклали максимум зусиль, щоб зберегти інтенсивність роботи системи врегулювання збитків у період карантину як у регіональних підрозділах, так і в головному офісі. Як підтвердження – ОРАНТА отримала за підсумками 6 місяців 2020 року від МТСБУ найвищу оцінку якості врегулювання, і компанія посіла друге місце з виплат.
Розкажіть, з якими складнощами зіткнулася Ваша компанія під час карантинних обмежень?
Основні складнощі виникли при отриманні документів, необхідних для врегулювання справ державних органів, оскільки всі працювали за спеціальними графіками і не в стандартному режимі. Як приклад – розгляд судами справ щодо ДТП та винесення щодо них рішень з великою затримкою
Як було організовано роботу Вашої СК у період карантину?
Вся робота компанії була максимально переведена в онлайн, як продажу, так і врегулювання. Для продажу полісів у нас є сайт, мобільний додаток, для врегулювання ми одразу розширили кількість телефонних ліній контакт-центру, технічно організували можливість надсилання документів клієнтами онлайн. Ці нововведення не позначилися ні на терміні врегулювання, ні на якості роботи, підтвердженням чого є незалежні показники МТСБУ.
Які заходи вживаються в компанії для захисту співробітників та клієнтів від інфікування Covid-19?
Звісно, це спільні заходи, рекомендовані МОЗ України, також узгоджено графік віддаленої роботи зі співробітниками. З клієнтами ми побудували роботу таким чином, щоб клієнт приїжджав до відділу врегулювання лише за крайньої необхідності, всі документи та заяви ми можемо прийняти онлайн.
Коментарі