Закон про ОСЦПВ (автоцивілка) в Україні

1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок 3 голоси, середній: 3,67 з 5.
Закон об ОСАГО в Украине
Страхування цивільно-правової відповідальності автовласників регламентується однойменним Законом. Він містить правила складання страхових документів, визначає коло осіб, звільнених від обов'язкового автострахування, описує процедуру застосування КБМ (бонус-малус) та іншу важливу інформацію. У цій статті наводиться тлумачення термінів, коментарі та даються відповіді на питання, які найчастіше ставлять автовласники.

Закон ОСЦПВ (автоцивілка), Україна

Страхування ДПО автовласників є обов’язковим, страховий поліс ОСЦПВ повинен мати кожен учасник дорожнього руху. Відсутність страхового полісу «автоцивілки» кваліфікується як серйозне порушення і тягне за собою складання протоколу та штрафу.

З метою регламентування страхування ОСЦПВ 1 липня 2004 року був принятий Закон «Про ОСЦПВ» (№ 1961-IV). З дати прийняття Закону до його тексту було внесено низку поправок, про що буде сказано нижче.

Законом регулюється страхування як внутрішньої «автоцивілки», так і страхування «Зелена карта», а також діяльність Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ), яке об’єднує страхові компанії, які здійснюють цей вид страхування.

Основні розділи Закону «Про ОСЦПВ»

Закон складається з 7 розділів та 56 статей. У розділі 1 містяться загальні положення страхування ОСЦПВ, терміни та визначається коло осіб, зобов’язаних укладати страхові договори «автоцивілки».

Зокрема, розділ 1 дає визначення:

  • страхувальника
  • страховика
  • потерпілих (потерпілих)
  • що таке страховий випадок
  • бонус-малус
  • дорожньо-транспортної пригоди

Розділ 2 присвячений укладенню договору страхування та розкриває такі процедури як:

  • Визначення розміру страхового платежу
  • Визначення страхової суми
  • Встановлення франшизи
  • Розрахунок базового страхового платежу
  • Мax розмір платежів по «Green Card»
  • Застосування коригувальних коефіцієнтів «бонус-малус»

У розділі 2 міститься таблиця визначення класу і коригуючого коефіцієнта «бонус-малус». Відомістю, наведеною в таблиці, користуються страхові компанії при розрахунку страхового платежу в залежності від безаварійного стажу водія (автовласника).

У цьому розділі також прописані терміни страхового договору ОСЦПВ та випадки, коли припиняється його дія.

Розділ 3 присвячений опису процедури виплати страхового відшкодування на території України. Тут наводиться перелік шкоди, заподіяної життю та здоров’ю потерпілого, у тому числі й моральної шкоди, відшкодування шкоди, пов’язаної з лікуванням потерпілого та інші норми.

Розділ 4 описує діяльність Моторного (транспортного) бюро України:

  • основні завдання Бюро
  • повноваження
  • порядок регламентних виплат
  • як відбувається фінансування роботи Бюро
  • фонди МТСБУ та їх джерела
  • робота Координаційної ради
  • робота та склад президії та дирекції

Розділ 5 описує вимоги до компаній, які здійснюють страхування ОСАЦВ, та на яких умовах і хто може стати членом МТСБУ.

Розділ 6 присвячений інформаційному забезпеченню та контролю.

Розділ 7 описує заключні та перехідні положення.

Доповнення та зміни

Закон про ОСЦПВ з моменту набуття ним чинності 1 січня 2005 року зазнав кількох доповнень та змін. Згідно з редакцією, прийнятою у 2012 році, право здійснення страхування ОСЦПВ мають лише компанії-члени МТСБУ. Таким чином, забезпечується захист постраждалих у разі, якщо страхова компанія виявиться нездатною здійснити виплату страхового відшкодування.

Закон № 5090-VI передбачає нову редакцію Закону про ОСЦПВ у частині, що стосується визначення величини страхового платежу. Ця сума визначається страховими компаніями самостійно, виходячи з базових страхових платежів та коригувальних коефіцієнтів.

Для міжнародної «автоцивілки» цей показник встановлюється на максимальному рівні Кабінетом Міністрів України. У редакції 2012 року були й інші зміни, які автовласники сприйняли як позитивні.

Зміна до закону про ОСЦПВ

У 2018 році прийнято низку поправок до закону, які дозволять будь-якому водію, який має поліс ОСЦПВ, користуватися опцією прямого врегулювання конфлікту, незалежно від того, є його компанія учасником угоди чи ні.

Крім того, замість звичайного паперового поліса з’явилася можливість укладання договору в електронній формі (Е-ОСАГО). Це необхідно для того, щоб протидіяти фальсифікації полісів, а також спростити процедуру перевірки для поліції та знизити витрати на виготовлення паперових документів.

Також у електронному вигляді проводиться врегулювання страхових випадків. Доступ до Європротоколу можна отримати за допомогою смартфона або планшета, підключених до інтернету. Мобільний додаток має досить простий інтерфейс і дозволяє швидко врегулювати невеликі ДТП без створення пробок на дорогах.

Крім того, зміни до закону “Про обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів” передбачають виплату компенсації за боргами страхових компаній, що не мають коштів, відразу після початку процедури банкрутства. Це дозволить збільшити ліміти відповідальності та внести низку позитивних нововведень для клієнтів. Крім того, велика ймовірність перегляду умов ОСЦПВ, зокрема це стосуватиметься амортизаційного зношування та переходу до вільного ціноутворення.

Нагадаємо, процедура оформлення дорожньо-транспортної пригоди шляхом складання Європротоколу, діє в Україні вже кілька років. Використання Європротоколу дозволяє учасникам дорожньої пригоди самостійно оформити протокол, тим самим заощаджуючи час та позбавляючи непотрібних додаткових дій із залученням правоохоронних органів.

Європротокол є достатньою підставою для пред’явлення страхової компанії, щоб отримати страхове відшкодування. Бланк на паперовому носії видається страховою компанією під час укладання договору обов’язкової «автоцивілки» ОСЦПВ. Якщо такого бланка у вас немає, то можна звернутися до страхової компанії із заявою на отримання нового бланка (безкоштовно) або скористатися системою «Електронний європротокол».

Коментарі

  1. Avatar
    Микола Замрій

    Аналогичная ситуация. Не нажрётесь никак, суки!

  2. Avatar
    Ромул Потоцкий

    город его регистрации; ЭТО ПОЛНАЯ ЖОПА В НАШЕМ ГОСУДАРСТВЕ УКРАИНА АВТО КУПЛЕНО В 2003 ГОДУ В АВТОСАЛОНЕ ГДЕ АВТОСАЛОН БРАЛ НА СЕБЯ ОБЯЗАТЕЛЬСТВА ПО РЕГИСТРАЦИИ И НЕ ОТДАВАЛ АВТОМОБИЛЬ КЛИЕНТУ БЕЗ РЕГИСТРАЦИИ Т.Е. Я НЕ МОГ ЕГО ЗАРЕГИСТРИРОВАТЬ В МРЭО СВОЕГО ГОРОДА РАЙЦЕНТРА ИТ.П.. В ИТОГЕ ПРОЖИВАЮ В ДЕРЕВНЕ И ДОЛЖЕН ПЛАТИТЬ ЗА ОСАГО КИЕВА ОДЕССЫ ХАРЬКОВА ЗА ЧТО??? НАПОМИНАЮ В ДЕРЕВНЕ ГДЕ ПЛОТНОСТЬ НАСЕЛЕНИЯ 1 ЧЕЛ НА 100 КВ.КМ. ЧТО ЭТО КАК НЕ ВЫЕМКА ДЕНЕГ ИЗ ЛЮДЕЙ! ТВАРИ ДЕПУТАТЫ НУЖЕН ЗАКОН ОБ ОСАГО ПО МЕСТУ ЖИТЕЛЬСТВА Т.Е. ПО ПРОПИСКЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!