Як зняти з обліку авто в Україні? Порядок та вартість проведення процедури

1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок 10 голосів, середній: 4,00 з 5.
Процедура зняття транспортного засобу з обліку проводиться у випадках, коли переоформляється право власності або під час продажу машини. Для цього власнику необхідно звернутися до одного із сервісних центрів МВС (раніше звані міжрайонні реєстраційно-екзаменаційні відділи, МРЕВ), із заявою про зняття автомобіля з обліку.

Важливо! Заявник може вибрати будь-який сервісний центр МВС, незалежно від місця реєстрації авто. При продажу зняття транспортного засобу з реєстрації не обов’язково. Закон передбачає пряму перереєстрацію (Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації) зняття з обліку транспортних засобів»).

Отже, у яких випадках процедура зняття з обліку є обов’язковою:

  • При здачі машини на утилізацію, з її фактичними номерами та номерними деталями;
  • У разі угону транспортного засобу, у випадках знаходження, необхідно пройти процедуру постановки на облік;

Процедура зняття: де це можна зробити, які документи необхідні

Для початку процедури зняття з обліку необхідно зібрати пакет документів

Як зняти машину з обліку, необхідні документи:

  1. Технічний паспорт на машину (транспортний засіб);
  2. Документ, де вказано вартість транспортного засобу
  3. документ про відповідність конструкції транспортного засобу встановленим вимогам безпеки дорожнього руху;
  4. Платіжні документи (платіжні доручення, квитанції) із кодом проведеної операції;
  5. Паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу (тимчасове свідоцтво, посвідчення на постійне чи тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення про надання притулку тощо);
  6. Свідоцтво про присвоєння ідентифікаційного номера платника податків (ІПН);
  7. документ, що підтверджує правомірність придбання транспортного засобу;
  8. Документ про середньоринкову вартість транспортного засобу.
  9. Заява встановленого зразка (заповнюється дома).

Важливо!

Якщо автомобіль було придбано за кредитними зобов’язаннями, то на момент зняття з обліку заявник повинен надати документ, що підтверджує повне погашення кредиту та документ із державного органу, про те, що машина не є обтяженим майном.

Усі документи подаються до регіональних Сервісних центрів МВС, у тому числі квитанції про оплату мит, заяви про зняття авто з обліку. Після комплексного огляду машини криміналістом та виписки висновку, необхідно подати всі перераховані вище копії документів та номери для подальшого оформлення.

Скільки коштує зняти машину з обліку

При знятті з обліку авто необхідно сплатити ряд мит, приблизна вартість усіх послуг складатиметься з:

  • 350 грн. для транспортних засобів усіх категорій вітчизняного виробництва або країн СНД;
  • 350 грн. для транспортних засобів усіх категорій іноземного виробництва;
  • 350 грн для мототранспорту вітчизняного виробництва чи країн СНД;
  • 350 грн. для мототранспорту іноземного виробництва;
  • 350 грн. для причепів вітчизняного виробництва;
  • 350 грн. для причепів іноземного виробництва;
  • 350 грн. для мопедів.

Державний номерний знак:

  • 350 грн. для транспортних засобів усіх категорій вітчизняного виробництва;
  • 350 грн. для транспортних засобів усіх категорій іноземного виробництва;
  • 122 грн для мототранспорту вітчизняного виробництва;
  • 122 грн. для мототранспорту іноземного виробництва;
  • 93 грн. для мопедів.

Бланк свідоцтва

  • 405 грн для всіх категорій ТЗ

Послуги банку

  • Від 3% до 5% вартості транспортного засобу (до 374550 грн. – 3%, до 658300 грн. – 4%, понад 658300 грн. – 5%).

Важливо!

Якщо продаж/обмін транспортного засобу відбувається вдруге протягом податкового року додатково стягується 5% ПДФО та 1.5% військового збору.

Для юридичних встановлено інший порядок проходження цієї процедури. Пакет документів більший:

  • Висновок експерта криміналіста про справжність вузлів та агрегатів, автомобіль повинен бути оглянутий на місці у Сервісному центрі МВС;
  • Техпаспорт на машину;
  • Номери авто, що знімається з обліку;
  • Квитанції про сплату мит. Для юридичних осіб оплата повинна проводитись за безготівковим розрахунком, з розрахункового рахунку підприємства;
  • Заява у МРЕО про зняття машини з обліку. На документі має бути віза військкомату. Заявнику необхідно звернутися до відділу ДАІ за місцем реєстрації автомобіля;
  • Свідоцтво про реєстрацію підприємства/копія;
  • Копія коду ЄДРПОУ (Єдиний Державний Реєстр Підприємств та Організацій України);
  • Копія статуту підприємства з печаткою організації;
  • Наказ організації про проведення передпродажної підготовки;
  • Якщо у Статуті юридичної особи не передбачено право керівника на одноособові дії у розпорядженні майном, то необхідно подати документ від засновників про наділення цими повноваженнями;

Послуга зняття з обліку:

  • 350 грн. для транспортних засобів усіх категорій вітчизняного виробництва;
  • 350 грн. для транспортних засобів усіх категорій іноземного виробництва.

Державний номерний знак:

  • 350 грн. для транспортних засобів усіх категорій вітчизняного виробництва;
  • 350 грн. для транспортних засобів усіх категорій іноземного виробництва.

Бланк свідоцтва

  • 405 грн для всіх категорій ТЗ;

Послуги банку

Від 3% до 5% вартості транспортного засобу.

Виходячи зі списку документів, можна зробити висновок, що для фізичних осіб існує можливість зняття з обліку транспортного засобу у будь-якому регіоні України, тоді як юридичні особи мають право проводити цю процедуру лише у місці проходження реєстрації.

Що видається на руки після зняття машини з реєстрації

Фізична, як і юридична особа, після зняття машини з обліку отримує на руки:

  • технічний паспорт на авто з відміткою про зняття. Якщо техпаспорт старого зразка, то Сервісного центру МВС його розрізає навпіл у вигляді книжки і проставляє друк і робить відповідний запис. При документі нового зразка від паспорта відрізається куточок і видається облікова картка, в якій зазначено, що авто знято з обліку через продаж. Ці документи повинні завжди надаватися одночасно, оскільки окремо вони не мають юридичної сили;
  • Транзитний номер

Уся процедура займає лише близько трьох годин, найдовше, при знятті авто з обліку, це очікування черги на огляд експертом та сам огляд. В іншому діє принцип єдиного вікна та проблем із послугою не виникає.

Далі можна оформлювати угоду купівлі-продажу.

Як дізнатися чи варто машина на обліку

У випадках, коли машину було продано, то колишній власник вважає, що покупець за законом зареєструє її. Однак через обставини це не завжди відбувається встановлені терміни. З цієї причини колишньому власнику можуть бути надіслані повідомлення про штраф, транспортний податок тощо. Звідси виникає справедливе бажання продавця роз’яснити ситуацію і переконатися в тому, що угоду завершено, і чужі борги її не потурбують.

Для того, щоб перевірити статус автомобіля в Україні, можна скористатись онлайн послугою, яка надається на офіційному веб-сайті Сервісного центру МВС (http://hsc.gov.ua/index/poslugi/).

Можна скористатися послугою по-старому та дізнатися інформацію шляхом прямого візиту до Сервісного центру МВС і там же подати заявку на отримання інформації.

В електронному вигляді все набагато швидше, простіше та зрозуміліше.

Що потрібно для зняття авто за генеральною довіреністю

Для зняття з обліку машини за генеральною довіреністю потрібен той же перелік документів, наведений вище плюс:

  • Довіреність проведення угоди, завірена у нотаріуса;
  • Документи, що підтверджують особу повіреного, паспорта зазвичай достатньо;
  • Довідка від нотаріуса про те, що довіреність дієва та довіритель її не відкликав.

Документи подаються у копіях, але оригінали мають бути із собою для звіряння за потреби.

ВАЖЛИВО!

Довідка про те, що довіреність у силі, діє лише один день. Тому оформлення необхідно провести якнайшвидше. В іншому випадку довідку доведеться оформляти ще раз.

Коментарі