Відразу відповімо на запитання, коли запровадять техогляд в Україні?
Важливо! Порядок проходження ТО для приватних авто стане обов’язковою процедурою під час першої реєстрації транспортного засобу, а також у процесі переоформлення машини. Крім цього, ТО піддаватимуться в обов’язковому порядку авто, що виїжджають до країн Євросоюзу, оскільки це диктує договір про асоціацію з ЄС.
Етапи запровадження техогляду в Україні у 2024 році
Законотворці, мабуть, через те, що термін «техогляд» скомпрометував себе або через небажання викликати в автовласників недоречних асоціацій, перейменували ТО. Тепер техогляд автомобіля називається обов’язковий техконтроль (ВТК). Формулювання змінили, а суть залишилася незмінною. Власне ВТК вже з 2017 року проходить весь транспорт, задіяний на комерційних перевезеннях. Поетапне повернення техогляду в Україні пройде за такою схемою:
- Першими під ВТК потрапляють перевізники, що спеціалізуються на міжнародних пасажирських транспортуваннях. Транспортні засоби повинні обов’язково оснастити пристроями, що лімітують швидкісний режим, та тахографами.
- Наступні черги внутрішньодержавні пасажирські перевізники. Стосовно них висуваються такі ж вимоги щодо монтажу додаткових приладів та проходження ВТК, які необхідно реалізувати, починаючи з 1 січня 2019 року.
- Якщо законопроект про приведення внутрішньодержавних стандартів до норм ЄС все-таки набуде юридичної сили – буде прийнятий, то для власників легкових авто ВТК стане актуальним.
Важливо! У рамках відповіді на питання, де проходити ВТК, зазначимо: техогляд здійснюватимуть приватні організації, які пройшли авторизацію в Національному агентстві з акредитації та мають відповідну матеріально-технічну базу – тобто на європейський зразок. Причому вся процедура фіксуватиметься фотокамерою, запобігаючи, як здається чиновникам, хабарництво та фіктивне проходження огляду транспорту. На фото, яке планується зберігати протягом 3 років, має відображатись держномір та VIN-код авто.
Терміни проходження технічного огляду ТЗ
Незалежно від терміну експлуатації машини, ВТК з 2017 року проходять 1 раз на рік таксі та транспорт, що перевозить небезпечні вантажі. Для нових автомобілів некомерційного використання наступна після першої реєстрації перевірка машини на придатність до експлуатації буде здійснюватися через 4 роки. Потім кожні 2 роки. Терміни проходження техогляду комерційним автотранспортом щорічно. Варто зазначити, ВТК піддадуться не тільки легкові автомобілі, причепи, а й будь-який транспорт, що розвиває швидкість понад 40 км/год – мотоцикли, трактори тощо. Процедура ВТК складатиметься з кількох етапів перевірки:
- інструментальна;
- органолептична;
- візуальна.
За результатами огляду автовласник чи водій машини отримають Сертифікат, що підтверджує придатність авто до експлуатації, а також спеціальну наклейку на лобове скло, в якій буде прописано термін проходження наступного ВТК та рівень забруднення за стандартами ЄС – «Євро-4», «Євро-5». і т.д. Документ супроводжуватиме «мокра» печатка та підпис експерта, який здійснив ВТК.
Скільки коштує новий техогляд?
Проект нового закону не регламентує вартість ВТК. Однак у профільному комітеті триває дискусія щодо розміру в межах 150 – 200 грн. Скільки ж насправді коштуватиме проходження нового техогляду з огляду на те, що цим займатимуться «приватники», покаже час. А ось зі штрафом за не пройдений чи прострочений техогляд визначились одразу. Він становитиме 340 грн. Повторне порушення протягом року каратиметься позбавленням прав строком від 3 до 6 місяців або адміністративним арештом до 10 діб.
Важливо! Страховий поліс ОСАЦВ оформляється лише за наявності Сертифіката придатності транспорту до експлуатації. Причому рівно терміном до наступного планового проходження ВТК.
Документи для проходження ВТК
Отже, що потрібне для проходження нового ТО? Звичайно ж, наявність документів для техогляду. Правила проходження ВТК диктують автовласнику або водієві мати при собі документи, що посвідчують особу (паспорт, посвідчення водія, військовий квиток тощо). Медична довідка скасована ще 2011 року. Автомобіль повинен мати такі документи:
- Техпаспорт.
- Для транспорту, що функціонує на газ, потрібен документ, що підтверджує проходження установки відповідних випробувань.
- Для транспортування, обладнаного звуковими та/або світловими спеціальними сигналами, знадобиться документ, що дозволяє використовувати ці пристрої.
- Для транспорту, що спеціалізується на перевезенні небезпечних вантажів різної категорії, необхідно подати свідоцтво про допуск МС до такого роду діяльності, а також документ, що підтверджує проходження водієм відповідних підготовчих курсів.
Вимоги для ВТК
Законопроект також висуває нові вимоги для техогляду. Іншими словами, його не вдасться пройти, якщо:
- транспортний засіб не буде відповідати даним, відображеним у документації, які допомагають ідентифікувати його: не штатні бампери, «кустарна» ілюмінація («протівотуманки», прожектори тощо), чіп-тюнінг, литі диски та розмір «гуми», що не відповідають базовій комплектації тощо;
- відмінність при преревірці держномерів авто від тих, які заявлені у документі;
- розбіжність при перевірці VIN-коду автомобіля;
- відсутність необхідних техогляду документів автовласника чи машину.
Важливо! Законопроектом передбачено проведення позачергового ТО, якщо авто потрапило у ДТП, за переоформлення ТЗ за умови переобладнання машини. Також позаплановий техогляд призначається при втраті (крадіжки) свідоцтва про реєстрацію, якщо дані відсутні в Єдиному реєстрі, а також у разі зміни власника.
Повернення техогляду до України – невідворотний факт. Причому не тільки тому, що країна цілеспрямовано рухається в ЄС з усіма наслідками, що витікають, але і внаслідок збільшення ДТП, винуватцями яких у великій кількості стають ТЗ, які не пройшли ТО – не рідкість на дорогах країни, коли, наприклад, у авто, що рухається на повній швидкості, що відвалюється колесо, через своєчасну заміну колеса на автомобілі. У результаті смертність на дорогах України б’є, на жаль, усі рекорди. Варто також зазначити, що одним ВТК справа не обійдеться. Законопроектом передбачено перевірку комерційного транспорту безпосередньо на дорогах.
Таким чином, планується перевірити до 5% всього транспорту, що спеціалізується на комерційних перевезеннях, а його в Україні налічується приблизно 320 тисяч. Вважається, що загалом ВТК та перевірки на дорогах знизять виїзд технічно несправних МС, щоб скоротити кількість ДТП.
Штрафи за пропущений ВТК становлять 3400 грн. За повторне порушення штраф збільшиться до 17 тис. грн. Штраф для посадових осіб за порушення правил ВТК становитиме до 34 тис. грн.
Здравствуйте требования для ОКТ
Другими словами, его не получится пройти, если: отсутствие необходимых для техосмотра документов автовладельца или на машину, если я покупал авто по тп и не вписан в него пройти его я не смогу, или есть какой то выход