Страхова компанія не сплачує: що робити?

1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок 7 голосів, середній: 2,71 з 5.
Майже кожен клієнт може опинитися в ситуації, коли страхова не бажає виконувати встановлену та підписану раніше угоду, або збанкрутувала. Що робити? Куди звертатись за допомогою в Україні? Якими коштами змусити страховиків виконати договір та сплатити страхове відшкодування?

У гонитві за прибутком і скороченням витрат багато страхових компаній неохоче виплачують своїм клієнтам кошти за страховими випадками. Трапляються моменти, коли страхова не платить, знаходячи необґрунтовані причини відмови.

Способи страхових компаній не платити клієнтам

Хитрощів та обхідних шляхів у страховиків достатньо — від явного шахрайства та ігнорування до співпраці з іншими фірмами (будівельними компаніями, сервісами тощо). Варто відзначити найпопулярніші, щоб кожен клієнт зміг уникнути проблем із виплатами.

Способи:

  • Приховані умови. В надії, що клієнт не стане досконально вивчати інформацію, вчитуватися в деталі та перевіряти інформацію, недобросовісні компанії використовують це у своїх цілях.

Перед підписанням договору, якщо дозволяє час та кошти, найкраще проконсультуватися з юристом або брокером на наявність таких прихованих умов.

Важливо! Страхові випадки, виплати, компенсації та інші умови страхування повинні чітко прописуватися в договорі. За наявності незрозумілих формулювань варто скористатися допомогою професіоналів.

  • Зменшення підсумкової виплати із страхового випадку. Якщо відмова у виплаті з якихось причин не допомогла, то страховики йдуть на зменшення витрат. Поширений випадок – запрошення незалежних експертів та оцінювачів, які у змові з фірмою.

В результаті підставної перевірки оцінювач навмисне занижує збитки та компенсацію клієнту. Довести таку змову практично неможливо. Якщо договір ще не підписано, потрібно прочитати відгуки інших клієнтів на наявність подібних махінацій.

  • Змову з фірмами, що здійснюють ремонт пошкодженого майна. Якщо будівельна компанія, то погані оздоблювальні матеріали, якщо автосервіс, то старі деталі тощо. У цьому випадку страховики заощаджують на відшкодуванні збитків у вигляді ремонту.
  • Повне ігнорування клієнта, який мав страховий випадок. Як правило, так роблять фірми, які заздалегідь вирішили вести таку політику. Тому на етапі пошуку компанії-страховика слід ретельніше перевіряти інформацію.

Якщо договір був підписаний, і страхова не сплачує ОСЦПВ або іншого випадку, слід насамперед звертатися до правоохоронних органів. Інші способи повернути гроші з компанії не допоможуть.

Як отримати гроші, якщо страхова не сплачує?

При настанні страхового випадку не варто губитися і відкладати всі справи на завтра, післязавтра і т. д. Цю процедуру потрібно проходити в будь-якому випадку, щоб отримати грошову компенсацію.

Дії для отримання коштів:

1. Потрібно повідомити фірму про настання відповідного випадку. Чим раніше фахівці отримають інформацію, тим швидше зможуть розібратися та ухвалити рішення. Термін, що відводиться компанії на цю процедуру, визначається договором.

2. Збір повноцінної інформації та офіційних документів з подальшим наданням в компанію, навіть якщо страхова компанія збанкрутувала.

3. Усі зібрані документи разом із заявою від клієнта про отримання виплат у страховому випадку потрібно віддавати співробітнику фірми. На екземплярі, що залишається у клієнта, має стояти печатка фірми. При надсиланні кур’єром, поштою, транспортною компанією має залишитися повідомлення про вручення.

Важливо! Потрібно залишати будь-який доказ передачі всіх документів та інформації. Це допоможе у разі виникнення спірних питань. Наприклад, якщо страхова не платить по ОСЦПВ або КАСКО, посилаючись на відсутність будь-яких паперів, то доказ передачі відіграє важливу роль під час вирішення конфлікту.

4. Потрібно постійно уточнювати щодо перебігу справи, незалежно від тяжкості та полісу (ОСЦПВ, КАСКО, чи інша страховка).

5. Якщо є ознаки недотримання прав, потрібно звертатися письмово зі скаргою до фірми. Обов’язково має бути документальне підтвердження передачі скарги спеціалістам організації.

6. Якщо страхова продовжує уникати сплати, залишається звертатися до всіляких державних установ — прокуратури, служби захисту прав споживачів та інших напрямів. Під час звернення слід надати всі раніше зібрані документи та докази.

7. Звернення до суду допоможе у проблемі, як змусити заплатити страховиків. Для позитивного результату справи, необхідно прикріпити до справи всі документи, довідки та підтвердження. Для максимального результату рекомендується звернутися за допомогою до юристів. Квитанцію про оплату послуг юриста необхідно прикріпити разом з іншими документами, щоб страхова організація сплатила ці витрати.

Важливо! Щоб не мати справу із судами, у договорі страховики пишуть, що всі спірні питання вирішуються без суду. Цей пункт недійсний, оскільки він порушує закон.

Що робити, якщо страхова компанія збанкрутувала?

Не менше виникає запитань стосовно того, що робити, якщо страхова компанія збанкрутувала і не здатна виплачувати гроші своїм клієнтам. У цьому випадку виплати застрахованим клієнтам здійснюються за рахунок коштів/майна збанкрутілої страхової компанії або органу, який забезпечує гарантію таких виплат. Так, у разі обов’язкового автострахування зобов’язання збанкрутілих страховиків виконуються за рахунок фондів Моторного (транспортного) страхового бюро України.

Коментарі