Ризики: перевезення дітей в автомобілі
Правила перевезення дітей в автомобілі або іншим транспортним засобом ще не привертали пильної уваги з боку працівників дорожньо-патрульної служби. Виняток становили організовані перевезення автобусом (екскурсійним чи шкільним), коли до водія пред’являлися особливі вимоги щодо рівня його професійної майстерності та технічного оснащення транспортного засобу. Складалося враження, що лише автобусні поїздки пов’язані з високим ступенем ризику для маленьких пасажирів.
Проте, статистика свідчить про те, що більше половини травм, отриманих дітьми внаслідок дорожньо-транспортних пригод, – це наслідок відсутності спеціальних засобів транспортування у легкових автомобілях. Всім звична практика перевозити дітей, утримуючи їх на руках у дорослого пасажира, виявилася найнебезпечнішою для дитини.
Під час екстреного гальмування або іншого автомобільного маневру, дитина, що сидить на колінах, практично виконує функцію «подушки безпеки» і приймає на себе всю масу тіла дорослого, що рухається за інерцією. Мабуть, не варто детально описувати, яких наслідків це призводить, оскільки сумний результат цілком очевидний.
Зріст до 145 см: перевезення дітей, особливості та ризики
Результати численних краш-тестів свідчать, що максимальна безпека дитині в автомобілі може бути забезпечена при зафіксованому положенні дитини, що забезпечується спеціальним дитячим кріслом. Якщо дитину пристебнути ременем безпеки на задньому сидінні, це не вбереже її від можливого вислизання з-під ременя, що утримує.
Деякі батьки намагаються «модернізувати» дитяче місце в автомобілі, сідаючи дитину на подушку, а потім пристібаючи її ременем безпеки. Ця «самодіяльність» не тільки неефективна, але часом може погіршити характер і тяжкість травм за можливої ДТП.
ПДР: правила перевезення дітей в автомобілі
Застосування дитячих автомобільних крісел забезпечує як безпеку дитини на поїздці, а й є обов’язковою вимогою ПДР. Порушення пункту 21.11 Правил тягне за собою штраф та складання протоколу про адміністративне правопорушення.
У лютому 2021 року набули чинності зміни до Правил дорожнього руху, викладених у Постанові Кабінету міністрів України №152.
Відповідно до Правил Дорожнього Руху та змін до них, забороняється перевозити дітей незалежно від віку, зростання яких не перевищує 145 см без спеціальної дитячої системи утримання. Також забороняється перевозити дітей на задньому сидінні мотоцикла чи мопеда.
Забороняється перевозити дітей:
- Без спеціальної утримуючої системи дітей зростом нижче 145 см
- На сидінні мотоцикла чи мопеда
- У темний час для організованих груп дітей
- До 16 років заборонено перевозити дітей та підлітків до 16 років у кузові вантажного автомобіля
Винятки становлять:
- транспортні засоби, що здійснюють регулярні, регулярні спеціальні та нерегулярні пасажирські автобусні перевезення, за умови дотримання встановлених цими Правилами обмежень швидкості руху
- спеціалізовані санітарні автомобілі бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, оперативні транспортні засоби Міноборони, МВС, Національної поліції, ДСНС, Держприкордонслужби, Служби безпеки, Управління державної охорони під час виконання ними невідкладного службового завдання.
https://auto.24tv.ua/tag/zakonodavstvo_tag73
В Україні у листопаді 2019 року Верховна Рада проголосувала поправки до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за дотримання правил перевезення дітей. Згідно з новими правилами, порушення правил перевезення дітей тягне за собою штраф у розмірі 30 неоподатковуваних мінімальних доходів громадян. Якщо протягом року буде зафіксовано повторне порушення правил перевезення дітей, водій заплатить штраф у розмірі 50 мінімальних доходів громадян, які не оподатковуються.
Водночас варто зазначити, що автовласники починають відповідальніше ставитись до забезпечення безпеки своїх маленьких пасажирів і заздалегідь турбуються про те, щоб в автомобілі було відповідне дитяче крісло.
Організоване перевезення груп дітей: вимоги та особливості
Перевезення груп, у тому числі дітей, регламентовано Законом України «Про автомобільний транспорт». У ньому йдеться про те, що організоване перевезення групи дітей – це присутність в автомобільному транспортному засобі (в даному випадку йдеться про автобус) 10 і більше осіб.
Законом також прописується необхідність присутності керівника поїздки, який здійснює організацію поїздки та контроль за учасниками групи. Якщо групи більші (30 і більше осіб), то потрібна також присутність медичного працівника. Зрозуміло, кількість місць для сидіння має бути не меншою за кількість дітей у групі.
Основні правила перевезення дітей в автобусі:
- Група із 10 і більше дітей повинна мати керівника;
- Групу із 30 і більше дітей має супроводжувати медичний працівник;
- Кількість місць в автобусі повинна відповідати або бути не меншою за кількість пасажирів, що перевозяться;
- Практичний стаж водія автобуса, який перевозить групу дітей, не повинен бути меншим за 5 років;
- Технічний стан транспортного засобу має відповідати нормам безпечної експлуатації;
- Маршрут поїздки має бути узгоджений організатором поїздки з представниками дорожньо-патрульних служб;
- Автобус, який перевозить групу дітей, має бути оснащений спеціальним знаком перевезення дітей. Цей знак кріпиться на лобовому склі та на задньому склі автобуса.
Водій, який керує автобусом, який перевозить дітей, має пройти медичний огляд, йому заборонено під час руху вживати їжу та палити. Якщо подорож тривала (понад 250 км), то для керування залучаються два водії, які повинні змінювати один одного. Важливо мати на увазі, що тривалість перебування за кермом не повинна перевищувати 10 годин. Втім, ці спеціальні вимоги стосуються водія транспортного засобу, про які він обізнаний заздалегідь.
Перевезення дітей – 2024 рік
Вимоги до перевезення дітей у 2024 році помітно підвищилися після ухвалення парламентом поправок до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за дотримання правил перевезення дітей. Крім того, водії, які перевозять дітей, повинні керуватися Правилами Дорожнього Руху та своїм власним досвідом при виборі дитячого автомобільного крісла. На сьогоднішній день у продажу є безліч різноманітних видів таких пристроїв. Їх вибирають відповідно до віку дитини, її ваги та зростання.
Щоб автомобільне крісло було найефективнішим з погляду безпеки, його слід вибирати точно відповідно до рекомендацій виробника. Купівля крісла “на виріст” – сумнівна вигода, оскільки невідповідність фізичним параметрам збільшує ризик отримання травми при аварії.
Важливо:
- при купівлі дитячого автомобільного крісла слід знати, що наявність Y-подібних ременів або ременів з кріпленнями на п’ять точок обов’язкові для перевезення дітей віком до 3-х років;
- якість утримуючих ременів має відповідати стандартам з погляду міцності та ергономічності;
- крім того, що крісло повинне відповідати параметрам дитини, воно має підходити до особливостей влаштування салону автомобіля;
- крісло повинне легко зніматися, щоб служити засобом для перенесення дітей (ця вимога продиктована практичністю експлуатації).
Дитячі автомобільні крісла повинні проходити сертифікацію, про що свідчить позначка заводу-виробника або компанії, яка здійснює продаж цього пристрою.
Зрозуміло, дитина підростатиме, і автовласникові згодом доведеться купувати інші дитячі автокрісла. Цей процес слід сприймати як необгрунтовані грошові витрати.
Безпека дитини у поїздці – це найважливіша умова впевненості як самого водія, так і його маленького пасажира. Згідно з міжнародною статистикою, автомобільні крісла на 71% убережуть дитину до 1 року від смерті під час аварії. Для дітей віком до 4 років цей показник становить 50%. Слід замислитись над цим, коли у вашому автомобілі буде малолітній пасажир.
Класифікація: дитячі автомобільні крісла
На сьогоднішній день спеціальні автомобільні пристрої для перевезення дітей класифікуються за п’ятьма групами:
- Група О – для дітей до 1 року та вагою до 10 кг. Це спеціальні люльки, в які поміщаються діти, які не вміють самостійно сидіти. Люлька розміщується проти руху автомобіля та кріпиться ременями безпеки. У конструкції люльки передбачено укріплююче узголів’я для захисту від травм;
- Група 0+ – для дітей до 1,5 років та вагою до 13 кг. Це переносні крісла, які використовуються як для перевезення дітей, так і поза автомобілем;
- Група 2 для дітей 3-7 років та вагою 15-25 кг. Автомобільне крісло з утримуючими ременями. Кріпиться за напрямом руху авто;
- Група 3 для дітей 6-12 років та вагою 22-36 кг.
Крім перерахованих вище, у продажу є, так звані, крісла-трансформери. Цей вид крісел універсальний для різних вікових та вагових груп. Конструктивна особливість таких автокрісел у зміні параметрів самої конструкції відповідно до зростання дитини. Відгуки користувачів про ті чи інші групи автокрісел можна знайти на спеціальних інтернет-ресурсах, у компаній-виробників або спеціалізованих центрах продажу.
Как же мы все выжили в СССР без каких-либо кресел.
Это просто издевательство над людьми. Я и один раз не куплю кресла – нет денег на это бесполезное приспособление.
Все закончится тем, что детей будут в багажниках возить
А нашим депутатам желаю всего самого наихудшего.
Не дай Бог случится такая ситуация что Ваш ребенок пострадает в ДТП….. Потом будете локти кусать из-за того что не приобрели это “бесполезное приспособление”…..
Все исследовательские институты по безопасности пассажиров в автомобиле говорят о том что ребенок должен быть в автокресле. Все краштесты на безопасность пассажиров проводятся с манекенами детей пристегнутыми в автокресле. По Вашему мнению они дураки?! Или дураки производители которые отдают свои новые автомобили на то что бы из проверили на безопасность?!
Я очень сомневаюсь что адекватный человек прислушается к Вашему экспертному мнению….. И какими бы ни были депутаты, хорошими или плохими (не мне решать), тут не они устанавливают эти стандарты..
Мое мнение: Нет денег на безопасность ребенка в автомобиле – ходите пешком.
Я держу ребенка на руках. Если я пострадаю сильнее ребенка настолько что погибну, лучше в нашем государстве, чтобы он погиб вместе со мной. Иначе не известно кому его отдадут на усыновление – вдруг ЛГБТ – у меня родни мало.
А если я не пострадаю сильно, то ребенок пострадает еще меньше и я его вылечу
Надеюсь вы еще живы при таких рассуждениях. Детей на руках перевозить нельзя! При аварии перегрузка до 7g если ваш ребенок весит 10кг то при таком ускорении его вес будет эквивалентен 70кг вы не сможете его удержать в руках. Почитайте статьи и не говорите глупостей. Желаю вам не попадать в ДТП. Ибо с такой философией для вас оно может быть фатальным. А то что в ссср вы выжили так на дорогах машин было в десятки раз меньше, задумайтесь.
И я остаюсь при своем мнении. Если 7 джи, то я пострадаю скорее всего тоже и не стоит, чтобы мой ребенок оставался живым, если я погибну или останусь калекой. Сейчас нет доверия государству, что оно его не то что защитит и вырастит, а даже в том, что оно его на органы не продаст или ЛГБТ не даст усыновить
Luda Luda у вас серьезное психологическое отклонение – ибо заявлять то, что заявляете вы, нормальны адекватный человек не станет. В случае, не приведи Господь, дтп вы не сможете удержать в руках даже 5-ти килограммового ребенка (возьмите в руки что то подобного веса и скажите мужу, чтоб резко затормозил на скорости 60 км/ч), а придавить его своим телом точно сможете. Вы то скорее всего выживите, а ребенок? (вы сколько весите?). У меня был случай – я считал, что я хороший и опытный водитель, с ребенком езжу очень аккуратно и внимательно, но в один день на абсолютно пустой дороге мне из леса на своем автохламе выскочил пьяный ублюдок, а у меня на заднем сидении сидели жена и ребенок. Бог миловал, я чудом выкрутил (если бы затормозил – ребенок мог вылететь из машины или жена его прижала б своим телом), но в тот момент, я понял, что все мои умения, опыт, реакция до фонаря в подобной ситуации… они лишь немного могут сопутствовать удаче. На следующий день у меня в машине стояло хорошее детское кресло. Желаю вам учиться на чужих ошибках, чтоб не проклинать себя за свои! А если нет денег на кресло – пользуйтесь общественным транспортом – это еще дешевле
я бажав-би знати який баран придумав такий тупий закон? ЯКЩО ЛЮДИНА МАЕ БАГАТОДІТНУ РОДИНУ А АВТО ТАВРІЯ КУДИ ПОСАДИТЬ 4 ДІТЕЙ АБО ЛИШАТИ ІХ БЕЗ ДОГЛЯДУ НА ЧАС ПЕРЕВЕЗЕННЯ 2-3ДІТЕЙ. ХТО БЕРЕ НА СЕБЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ДІТЕЙ З ТАКИМ ЗАКОНОМ… А НІ ХАЙ ТОЙ ХТО ЗВАЖИВСЯ НА ЦЕЙ ЗАКОН ПРИНІМАЄ ЗАКОН ОБ ВИДАЧІ ДЕРЖАВОЮ КОЖНІЙ РОДИНІ ВІД ТРЬОХ ДІТЕЙ БЕЗКОШТОВНО МІКРОАВТОБУЗ …..І ВСІ ТОДІ ЗГОДЯТЬСЯ
Вы задумывались о том насколько безопасна ваша Таврия?!?! Нет?!
А есть ли там подушки безопасности?!
Случай из жизни: лет 7 назад видел дтп: столкновение лоб в лоб Таврии и какой-то иномарки (толи Хундай акцент или Киа Рио… не суть).
Последствие:
-в Таврии 5 мужчин в критическом состоянии, были без сознания. Выжили или нет – не знаю, вызвали скорую, не стал дожидаться.
-в иномарке 3 человека с мелкими ушибами.
Не является ли данная ситуация поводом задуматься….. ?! Хотя бы о том что бы Ваши дети получали хоть какую-нибудь защиту.
То что государство мне помогает многодетным семьям – это уже совсем другой вопрос….
Но по поводу безопасности: должна быть
голова на плечах.
Ну и вот, все взрослые погибли, но выжили дети… Особо страшное последствие. Не вижу в этом случае в нашем государстве смысла выживать маленьким беззащитным детям. Даже если взрослые выживут и останутся калеками, уже сомнительно, а если взрослые погибнут, так вообще детям лучше погибнуть тоже
Поясните ,пожалуйста, правила перевозки детей до 12 лет в такси с двумя взрослыми родителями? И правила перевозки в автобусах тоже интересуют
Не наталкивайте этих буржуинов на еще один шаг по дискриминации нищего населения – с них станется. У нас уже в такси обычные с детьми не берут