Ксенонова (газорозрядна) лампа дає інтенсивне, біле свічення, яке ідентичне спектру денного світла. Автолюбителів приваблює яскравість світла, яка набагато сильніша, ніж від галогенних фар. Інші плюси:
- Газорозрядна лампа менше нагрівається ніж галогенна.
- З’являється можливість удосконалити зовнішній вигляд автомобіля.
- У будь-який час доби чітко видно вибоїни та нерівності дороги (завдяки підвищеній яскравості).
- Подовження світлового променя порівняно з галогенними фарами. В результаті – збільшення площі поверхні, що освітлюється.
Економна витрата енергії, тривалий термін служби – додаткові переваги, які змушують власників авто в Україні встановлювати ксенонові лампи, незважаючи на заборону.
Противники газорозрядних ламп аргументують позицію вагомими доводами – яскраве світло засліплює водіїв машин, що рухаються зустрічною смугою. Невідрегульовані, неадаптовані лампи до фари провокують на дорозі аварійні ситуації.
Закон про ксенон в Україні
У КУпАП не вказано будь-якої конкретної інформації, чи дозволено ксенон в Україні. Статтею № 122 КУпАП передбачено відповідальність водіїв, які допустили порушення, що спричинили аварійну ситуацію. Апелюючи до цієї статті, співробітники дорожньої поліції можуть притягнути водія до адміністративної відповідальності.
Сума штрафу в даному випадку становитиме помножений на 40 розмір неоподатковуваного мінімуму доходу (680 грн). Більш жорсткий варіант покарання – позбавлення прав водія терміном на 6-12 місяців.
Співробітники дорожньої поліції мають право виписати штраф за ксенон, спираючись на закон «Про дорожній рух» (стаття 12, частина 3). Законодавчий акт свідчить, що за навмисного створення умов, що загрожують безпеці дорожнього руху, власнику транспортного засобу загрожує адміністративна відповідальність. Стаття закону не містить конкретної згадки про нестандартні автомобільні фари.
Нестандартний тюнінг фар обійдеться власнику авто 510-595 грн. Багатьох автолюбителів цікавить, чи можна ставити ксенон чи краще відмовитись від цієї витівки. Щоб не перевіряти на власному досвіді, чи є штраф за ксенон, краще впевниться у правильній установці газорозрядних ламп.
Як уникнути штрафу за встановлення ксенону?
Фактично, ксенон в Україні не заборонений, що не зменшує ризик потрапити під штрафні санкції. Щоб уникнути незапланованих грошових витрат, краще своєчасно під’їхати до спеціалізованого автосервісу та відрегулювати оптичні прилади. Якщо водієві доводилося працювати з автомобільним електрообладнанням, він самостійно впорається із заміною галогенних фар газорозрядними. У ході монтажу важливо дотриматися правил:
- Коректно розмістити та зафіксувати блоки розпалювання. Певні складнощі можуть виникнути при монтажі на іномарках, де відсік моторний укомплектований щільно.
- За потреби адаптувати штатний патрон.
- Перепрограмувати бортовий комп’ютер. Після встановлення нестандартних ламп, він повідомляє водію, що фари перегоріли.
- Регулювання фар. У автомобілях, які спочатку оснащуються ксеноновими фарами, світловим потоком управляє системний модуль динамічного регулювання. Щоб не зліпити яскравим світлом зустрічних водіїв, краще трохи опустити фари, скориставшись штатним гідрокоректором.
На автозаводах ксенонові лампи оснащуються переважно автомобілі високого класу. Водіям цих машин не загрожують штрафи за використання нестандартної оптики. Закону про ксенон немає. Статті кодексу забороняють експлуатувати автомобіль, у якому здійснено заміну заводських галогенних ламп газорозрядними аналогами.
Як співробітник автоінспекції визначає використання нестандартних фар?
Неможливо дати однозначну відповідь на запитання, чи штрафують за ксенон. Все залежить від коректності установки ламп та лояльності інспектора. Щоб поставити водієві порушення експлуатації та/або обладнання транспортного засобу, співробітники повинні провести тестування фар і довести їх невідповідність чинним нормативам. Деякі етапи та правила процедури:
- Перевірка зовнішніх світлових приладів проводиться на спеціальному стенді при вимкненому двигуні. У процесі тестування застосовується люксметр та інші технічні пристрої. Розміри майданчика повинні забезпечувати відстань від оптичного екрана до розсіювача фар не менше ніж 5 метрів.
- Оптичний екран розташований під кутом 90° до основи.
- Фотоприймач розміщується на відстані 3 метри від розсіювача.
- Вимірювання інтенсивності світла проводиться за допомогою фотоприймача, який налаштований на середні показники спектральної чутливості ока.
Відповідність фар прийнятим стандартам перевіряється за допомогою пересувних чи переносних оптичних приладів. Якщо тест проводиться із застосуванням пересувного приладу ЦКБ К-303, візок розташовується таким чином, щоб камера з лінзою перебувала на одній осі з розсіювачем фари.
Коректність положення фари визначається напрямом світлового потоку, який вона испускает. Порушення будь-яких умов тестування дає власнику автомобіля право оскаржити виписаний штраф за встановлення ксенону.
Як поводитися, якщо вам намагаються виписати штраф за ксенон?
Поки в законі не прописано чітких інструкцій, чи дозволено ксенон в Україні, водії мають можливість відстоювати права у суперечці з інспектором. Як вчинити, якщо інспектор звинувачує у використанні нестандартної оптики:
- Попросіть підкріпити висновки фактами.
- Запитайте, у який спосіб було виявлено порушення.
- Попросіть інспектора подати посвідчення. Водій не зобов’язаний відповідати на запитання співробітника ДАІ, доки той не підтвердив статус державного службовця. Особисті дані інспектора стануть у нагоді, якщо доведеться заперечувати протокол у суді.
- Спробуйте пояснити, що застосовуєте галогенні фари з холодним білим свіченням. Світло таких оптичних приладів нагадує свічення газорозрядних ламп.
- Вимагайте складання офіційного протоколу з обов’язковою участю понятих.
Для чіткого обґрунтування претензій інспекторові доведеться проводити спеціальний тест. Без експертизи візуально інспектор зможе встановити вид лампи. Викручувати оптичний прилад визначення його виду заборонено законом.
Тестування проводиться за дотримання цілісності всіх частин транспортного засобу. Часто твердість та непохитність водія змушують служителя закону відступити. Чи можна встановлювати газорозрядні лампи, складна проблема, яка стоїть перед багатьма водіями. У результаті кожен вирішує сам, як вчинити і чи варто ризикувати.
Здравствуйте, а если я заменю штатную оптику ВАЗ 2106 галогеновую, на линзованую с ксеноном, это не запрещается законом?
Очень часто езжу по меж городам и чаще всего слепит не ксенон, а противотуманки вместе с ближним светом, лучше б ввели штраф за использование противотуманок не по назначению.
Доброго дня. Вам не здається, що фраза “Как себя вести, если вам пытаются выписать штраф за ксенон?” це підтвердження вседозволеності для власників ТЗ з вашого боку? Якщо ми так намагаємось вступити до ЄС, то поїдьте в ту ж Польщу на кустарному ксеноні, і там поліцейському будете втюхувати ці “правила”, то вам в найкращому випадку випишуть штраф в еквіваленті до 1000 євро, а в гіршому заберуть авто на штрафмайданчик.
Подержую штраф минимум в 100 евро. Езжу на 2101 Правильных галогенок хватает с головой, для освещения дороги. Я например на дальнем добавил включение противотуманок с галогенками и этого с головой. Лампочки “Осрам” в ближнем светят желтым с четкой границей. Короче “горе от ума” вместо того что-бы заменить мутную оптику покупают ксенон или лед лампы,- Уе-ны переученные.
В Польше проще купить нормальный авто с штатным ксеноном,а у нас купить нормальное авто удел избранных.В стране порядок наведите сначала,а то им ксенон не тот,то ещё что-то.
Согласен
Доброго всем дня хотелось совета если я куплю готовые блоки фар на Ваз 2104 будут ли у меня проблемы.
Да, Алексей, к сожалению вам не избежать проблем ведь у вас по-прежнему останется ваз 2104(
Да будут