Погодьтеся, хочеться мати хоч якісь підстави вважати надійною ту компанію, якій віддаєш чималі гроші. Віддаєш з надією на те, що у майбутньому, якщо трапиться халепа, тобі прийдуть на допомогу, а не лише продемонструють «глибоку занепокоєність» проблемою. То ж пройдімо разом цей шлях вибору й спробуємо дізнатися, яким джерелам та якою мірою слід довіряти.
Друзі, що працюють на керівній посаді в СК
Поздоровляємо, ви одразу виграли джек-пот! Можете не читати все, що нижче. Але ж вірогідність такого випадку не дуже відрізняється від вірогідності виграти той самий джек-пот у лотерею. То ж, мабуть, все ж доведеться читати далі.
Хороші знайомі
Якщо ваші хороші знайомі мають досвід співпраці з СК, їхню думку точно слід врахувати. Але перед тим радимо з’ясувати, яким чином, власне, цю думку було сформовано.
Якщо це історія на кшталт «п’ять років у них страхуюся, нічого не траплялося, все добре», то ключове тут буде саме «нічого не траплялося». Якщо не було страхового випадку, на щастя для знайомого, то його досвід не є показовим. Бо швидкість та ввічливість, з якою у вас щорічно приймають гроші за поліс, не дає серйозних підстав розраховувати на те ж саме у випадку, коли щось трапиться.
Важливий саме досвід отримання виплат. Якщо він у вашого знайомого є, тоді, як у тому голосовому меню, просто попросіть його оцінити цифрою від 1 до 5 такі моменти, як швидкість виплати, ввічливість та щирість намірів компанії прийти на допомогу.
Те ж саме, власне, стосується компанії, у який особисто ви вже страхуєтеся багато років, але, на щастя, ні разу не зверталися до неї по виплати. Може, прийшов час ще раз оцінити її надійність? Бо час плине, все змінюється.
Страховий брокер
Це ввічлива та дуже говірлива людина, що зазвичай співпрацює із декількома СК одразу. Страховий брокер завжди розкаже більше, ніж його питають, вміє бути переконливим та інколи прозоро натякає, що саме в цій страховій, поліс якої пропонує, він має певний вплив. Та, якщо щось, допоможе врегулювати.
Не скажу за усіх страхових брокерів, але у досвіді, що його мав автор, допомога у врегулюванні від страхового брокера виявилася ілюзією, він швидко «умив руки».
Ніхто не каже, що треба відмовитися від послуг страхового брокера, особливо якщо ви користуєтеся ними вже багато років. Співпраця з брокером – це зручно. Але не радимо дуже квапитись із прийняттям остаточного рішення, залиште собі час на формування власної думки.
Форуми
Вже трошки застаріла форма спілкування, але проблема навіть не в тому. Вона в тому, що ви особисто не знаєте людей, які там пишуть. А отже, не можете їм стовідсотково довіряти. Ще велике питання, чи можете довіряти хоча б на п’ятдесят відсотків. Бо непоодинокими є випадки, коли дуже активні користувачі мають власну зацікавленість у створенні тієї чи іншої думки.
Тобто джерело виглядає не дуже надійним – не радимо сильно довіряти. А якщо й робити з форумів висновки, то дуже обережні. На пів плюса або пів мінуса.
Рейтинги
В інтернеті є багато сайтів, що збирають за вас офіційні дані щодо індикаторів роботи СК та публікують у зручній формі. Серед цих сайтів є як дуже відомі, на кшталт Forinsurer.com, так й не дуже. Радимо звертати увагу на інформацію з тих, де не лише будують рейтинг із місцями, скажімо, від 1 до 10, але й поряд наводять дані, згідно з якими ці місця, власне, розподілені.
Хоча й тут не все просто. Річ у тому, що зазвичай у якості таких даних використовують нібито найбільш зрозуміле, а саме: співвідношення валових страхових премій та виплат. Найкращим варіантом «радники з інтернету» пропонують вважати такий, коли останні складають 45-65% перших. Бо якщо, мовляв, страхова забагато збирає, але не платить (тобто платить менш як 45% від валових премій), то це привід замислитися, чому ж так. Але й коли забагато платить (понад 65%), це може означати, що її гаманець скоро спорожніє.
Логіка тут, дійсно, присутня, але наш експерт зазначає: у роботі будь-якої СК є моменти, коли вихід за ці стандартні межі може бути нормальним явищем, реакцією на зовнішні зміни. Наприклад, трапляється щось, що призводить до різкого зростання виплат – саме так й відбулося на початку великої війни. Однак, це не свідчить про те, що СК вже ось-ось не зможе платити, бо вона зобов’язана мати активи (кошти або їхні еквіваленти) для виконання своїх зобов’язань навіть у тому випадку, коли взагалі припинила залучати нових клієнтів та їх гроші.
Або, як зауважує наш експерт буває і навпаки: СК саме зараз дуже активно залучає нових клієнтів, тому її портфель зростає швидше, аніж його «наздоганяють» виплати – тоді відсоток виплат тимчасово буде нижче норми. Хоча причиною, дійсно, також може бути й банальне гальмування виплат…
То ж наша порада: звертати увагу на співвідношення валових страхових премій та виплат можна, а ось робити остаточні висновки, орієнтуючись лише на нього – навряд чи.
Сайт СК
СК, яким дійсно є чим пишатися, зазвичай так і роблять – пишаються. Тобто публікують на видноті своїх сайтів свої економічні показники. Суми страхових виплат та премій, розмір капіталу, та все це ще й у динаміці, та з аналізом по структурі… Якщо таке є, й до того ж відповідні графіки на малюнках рухаються вперед та нагору – це дуже, дуже добрий знак.
Ще один жирний плюс можете поставити СК, якщо вона на своєму сайті стисло та зрозуміло розповідає про власні умови. Добре, коли страхові послуги вже сформовані у комплексні пропозиції, складені на основі найбільш популярних запитів клієнтів. Це дуже спрощує і розуміння, і спілкування з СК.
Ми спробували перевірити статистичні дані на сайті СК та з офіційних джерел – у нашому випадку все збіглося. Висновок: можна користуватися для оцінки.
Але ж табличку у стилі «дивіться, який я гарний» все одно підсвідомо хочеться перевірити! То ж, не лінуємося, ставимо черговий умовний «плюс» навпроти назви обраної СК, але йдемо далі.
Офіційні джерела
Такими є Моторне (транспортне) страхове бюро України, або МТСБУ, та НБУ, що розшифровування абревіатури не потребує.
МТСБУ, за визначенням, є єдиним об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільноправової відповідальності власників наземних транспортних засобів за шкоду, заподіяну третім особам. Тобто саме те, що треба.
НБУ допоможе підтвердити дійсність ліцензії страховика та розкаже, кого з них останнім часом тієї ліцензії позбавили.
МТСБУ вже розкаже не лише про ТОП-10, але й про всіх своїх членів. Гарна нагода перевірити стан справ у своєї СК, особливо якщо вона явно не в «десятці».
До речі, інформація на сайті МТСБУ також подається у зрозумілій формі. Є світлофор (зелений – висока оцінка, жовтий – середня, червоний – низька) та стрілки, що демонструють динаміку найважливіших показників.
Оптимальний варіант
Тетяна Щучьєва, директор страхової компанії «Експрес Страхування», відзначає, що українці, як правило, покладаються на власний досвід та на рекомендації знайомих чи друзів. Але, якщо власного досвіду немає, а думки знайомих розійшлись – варто самостійно зробити вибір.
Найбільш прискіпливі можуть використовувати геть усі джерела, але для економії власного часу наш експерт пропонує такий алгоритм дій.
В першу чергу слід звузити вибір страхових компаній уточненням – що саме будемо страхувати? Якщо автомобіль, краще спочатку вивчити рейтинги страхових компаній з КАСКО та по автоцивільній відповідальності на різних порталах. Обирати експерт радить тих, що в більшості рейтингах входять у ТОП-10.
Далі, надсилаємо до обраної п’ятірки СК запити через сайт, щоб перевірити, як вони реагують на запит клієнта. Отримуємо комерційну пропозицію та порівнюємо за такими параметрами, як тариф страхування, франшизи та умови договору, які ми розглядали у минулих статтях.
Наш експерт особливо рекомендує звертати увагу на швидкість реакції страховика на запит, якість та доступність проведеної консультації. Не забуваємо про уточнення умов та порядку виплати страхового відшкодування. Наприклад, дуже добре, коли при серйозних пошкодженнях або знищенні авто клієнт отримує не лише грошове відшкодування, а ще й гарантованого покупця на залишки авто в межах застрахованої вартості. Тобто, можна одразу на отримані кошти купити інший автомобіль.
Must have зараз також послуга аварійного комісара онлайн у режимі 24/7. Бо саме він у разі настання страхового випадку може кваліфіковано та зрозуміло роз’яснити розгубленому клієнтові, що та як йому робити.
Комментарии